Deltok for første gang

19.08.2022
Havnedirektør Tore Gautesen holdt innlegg under Arendalsuka. Foto: Karmsund Havn
Nyttige dager på Arendalsuka for Karmsund Havn
Havnedirektør Tore Gautesen var invitert til å holde innlegg om «Nullutslippshavn og økt transport – med private eller offentlige eiere?».

Hovedpoengene i innlegget til Gautesen var et ønske om en sterk vestlandsregion med enda tettere samarbeid på hele vestlandet, konsolidering og spesialisering; at containere og ro-ro (trailere) i større grad sendes via huber, bærekraft som en integrert del i alt, og investering og høyt ambisjonsnivå.

– Vi har ikke hatt arrangement i egen regi, men har deltatt på en rekke ulike møteplasser som omhandler relevante tema innen maritim sektor, uttaler Osmundsen, og poengterer at det har vært nyttig å treffe representanter fra både fra politikken, organisasjoner, næringsliv og de fleste andre store havner.

– Å være til stede i Arendal har gjort det mulig å få korte møter med en del relevante beslutningstakere det ellers ville blitt vanskeligere å få møtt, legger Gautesen til

Neste år ønsker duoen seg en felles satsing fra et samlet vestland, med Bergen, Haugalandet og Stavanger, og mange deltakere fra regionen vår.

– Det er vi helt sikre på kunne fått god oppslutning og ville inneholdt mange interessante arrangementer, avslutter havnedirektøren.