Derfor skal vi på ByggArena

01.11.2023
Tre erfarne og en ny byggarenadeltager som gleder seg til årets konferanse. Øverst fra venstre: Terje Lindstrøm, GL Prosjektservice AS - Raghnild Bjerkevik, AOF Vestlandet - Agder - Eli Aardal, Veidekke Bygg og Ernst Ewald Østensen, Haugesund kommune
3 erfarne og 1 fersk om hvorfor de skal på ByggArena.
Terje Lindstrøm, CEO GL Prosjektservice AS

Terje Lindstrøm ser frem til en innholdsrik dag på årets ByggArena.

-Vi i GL Prosjektservice AS har hatt det som tradisjon i mange år å delta på ByggArena. Som en av Rogalands største totalentreprenør, er dette en viktig arena for oss. Den faglige delen, tidsaktuelt program og dyktige foredragsholdere er noe jeg gleder meg til, sier Lindstrøm.

Lindstrøm er også tydelig på at dette er en viktig møteplass for bransjen.
-ByggArena er veldig sosialt, her treffer vi beslutningstagere og konkurrenter i skjønn forening i en uformell setting. Dette tror jeg mange i bransjen setter pris på.

Lindstrøm er også opptatt av teambygging og relasjoner.
-På ByggArena bygger vi firmakultur. Her samler vi blant annet ledelse, administrasjon og prosjektledere. Jeg kan trygt si at dette er en populær konferanse for våre ansatte, sier en entusiastisk Linstrøm før han må haste av gårde i et styremøte.

Ragnhild Bjerkevik, daglig leder AOF Vestlandet - Agder

AOF er gjennom året med på flere av arrangementene til Næringsforeningen

-Det er noen år siden sist jeg var med på denne konferansen, så nå gleder jeg meg skikkelig til årets ByggArena, sier Bjerkvik.
-Vi er med på dette for å få et innblikk i BAE-bransjen, og se hva vi i AOF kan tilby til en bransje som stadig er i endring.

Bjerkvik mener programmet ser veldig bra ut og har store forventinger til dagen.
-Å møte folk i bransjen og ikke minst veldig interessante foredragsholdere er noe jeg gleder meg til. Spesielt det innen fremtidens bygg synes jeg er svært interessant, gode sosiale boformer og alt det som det innebærer er noe jeg brenner for, sier Bjerkvik.

Hva håper du ellers å få ut av dagen?

-Inspirasjon, få løftet blikket og bli kjent med nye folk, sier en entusiastisk Bjerkvik på telefon fra Jølster

Eli Aardal, innkjøpsleder Veidekke Bygg

For Eli Ardal, som er med for tredje gang, er ByggArena et naturlig treffpunkt.
-Her treffer vi blant annet underleverandører, kommuner og andre byggherrer, noe som er viktig for oss. Vi får faglig påfyll og bygger relasjoner.
Aardal synes det sosiale på ByggArena er en viktig bit.

-Å treffe folk i bransjen, diskutere og lytte er noe jeg setter pris på. Noen treffer jeg faktisk bare på ByggArena gjennom året, og da er det ekstra trivelig at vi kan møtes i denne uformelle settingen, sier Aardal som gleder seg til en innholdsrik og interessant konferansedag.

Ernst Ewald Østensen, Virksomhet eiendom, Haugesund kommune

Østensen startet i april dette året i Haugesund kommune etter mange år i Oslo der han blant annet var sikkerhetsansvarlig for A-blokken på det nye regjeringskvartalet. Dette er første gang Østensen skal på ByggArena, noe han ser frem til.

-Det faglige programmet ser veldig interessant ut, sier Østensen. Å få en god oversikt over det som rører seg i regionen, og det flerfaglige fokuset konferansen har, er viktig for meg.

-Jeg vil også knytte nye kontakter blant annet med entreprenører og folk fra andre kommuner. Erfaringsutveksling og felles forståelse er viktig mellom oss, sier Østensen som har hektiske dager i sin nye jobb i Haugesund kommunen.