Fra Helifuel til Kystdesign

26.08.2022
Nyansatt nestleder Jorunn Håvardsholm og daglig leder Åge Holsbrekken i Kystdesign.
Jorunn Håvardsholm går inn som nestleder
Kystdesign opplever høy aktivitet og økende interesse for sin teknologi, produkter og tjenester, skriver de i en pressemelding. Etter at tidligere eier Erik Kold Bakkevig ble syk og gikk bort i slutten av juli, har det vært nødvendig å ta grep for å ivareta Kystdesigns posisjon i markedet og sikre videre utvikling.

Selskapets eierskap er videreført til familiearvinger og ansatte med klare ønsker og planer om den videre forvaltningen av selskapet.

Daglig leder Åge Holsbrekken jobbet tett med Bakkevig i over 30 år. Han har vært med i Kystdesign siden tidlig 1999. Totalt teller organisasjonen 40 ansatte i dag.

– Vi har nå en kombinasjon av flere ansatte med lang erfaring og flere nyansatte som tilfører selskapet ny erfaring tanker og idéer. Målet er en fortsatt kontrollert vekst, og vi er stadig på utkikk etter nye kloke hoder, sier Holsbrekken.

Nylig ble Jorunn Håvardsholm ansatt som selskapets nestleder, etter å ha vært daglig leder i Helifuel.

– Jeg tror mange som ikke er tett på Kystdesign vil bli overrasket over kapasiteten, kompetansen og ikke minst bredden dette selskapet har å tilby, sier hun.

Håvardsholm har relevant erfaring hun tar med seg inn i sin nye jobb. Hun er utdannet innen ledelse, markedsøkonomi, endringsledelse og forretningsutvikling. Dette i kombinasjon med bred operativ erfaring gjør at hun skal kunne tilføre Kystdesign mye i den fasen de nå går inn i.

– Kystdesign har vært veldig gründerstyrt, og det har vært gjort en formidabel jobb. Nå skal vi bygge selskapet videre i en mer profesjonalisert retning, sier hun.

Kystdesign er en ledende aktør i ROV-segmentet og selskapet kan feire 25-årsjubileum til høsten.