Gode idéer møter kapital

19.09.2023
Arrangementsansvarlige Brit Lise Steinkjellå og Hanne Grutle ser fram til årets arrangement
Pitchekonkurranse, gode råd og spennende grunderreiser

5. oktober går DNB NXT av stabelen. Det årlige arrangementet samler investorer, gründere og etablert næringsliv for matchmaking, nettverking og innsikt.

Pitchekonkurranse
Som alltid er det knyttet stor spenning til pitchekonkurransen hvor utvalgte selskaper står klare for å pitche sin idé på 3 minutter. Deltakerne kjemper om en sjekk på kr. 20.000, men kanskje enda viktigere; oppmerksomhet fra potensielle investorer.
– Det er mange eksempler på selskaper som har pitchet og som har endt opp med investorer i etterkant av arrangementet, uavhengig av plassering i konkurransen, fastslår Brit Lise Steinkjellå og Hanne Grutle, arrangementsansvarlige for årets DNB NXT.

Kapitalinnhenting i et krevende marked
-Vi er inne i en tid der kapitalinnhenting er vanskeligere enn før. Associate Director i DNB Markets, Andreas Mørken, sørger for konkrete råd og innsikt om hvordan hente kapital i dagens marked, sier Grutle,  som også framhever panelsamtalen, der investorene Eli Sævareid, Owe Høines og Kristine Moe Sirnes er invitert til en sofaprat for å dele sine erfaringer og tanker om investeringslysten framover.

Erfaringer

-Silje Landevåg og Vibeke Vestre deler begge sine gründerhistoreier. Det blir inspirerende å høre hvordan Silje har gått over til investorsiden etter hennes store suksess i Get Inspired, smiler Hanne Grutle.
- Vi gleder oss, sier en engasjert Brit Lise Steinkjellå, og understreker viktigheten av denne type arrangementer;
- Vi er helt avhengige av at gründere og vekstbedrifter lykkes for at vi skal sikre økonomisk vekst.

Interesserte kan melde seg på her: DNB