Han fikk best score

09.09.2021
Petter Gulli holdt foredraget 'Markedsføring i bærekraftens tid' og fikk hele 5,5 av 6 mulige i evalueringen fra deltakerne.
Petter Gulli anbefaler bedrifter å IKKE snakke om bærekraft

Vel og merke hvis du ikke har bidratt med noe som faktisk gjør verden bedre. For dersom du bommer i markedsføring og kommunikasjon, kommer fort ‘bærekraftspolitiet’ og setter deg i gapestokken.

Gulli var klar i sin tale på MF-dagen tirsdag 7. september, og fikk klart best score av samtlige foredragsholdere i evalueringen. Han endte på hele 5,5 av 6 mulige. Foredraget ‘Markedsføring i bærekraftens tid’ var en del av Grønn lønnsomhet-skolen til Næringsforeningen.

MF-dagen ble arrangert på Scandic Maritim hotell, og tilbakemeldinger og kommentarer fra deltakerne vitnet om at det var godt å være i gang igjen. Mange bemerket hvor fint og etterlengtet det var å endelig kunne mingle og drive med nettverksbygging etter en lang periode med pandemirestriksjoner.

– Vi må fremdeles forholde oss til blant annet avstandsanbefalinger, og håndsprit har blitt en godt innarbeidet rutine nå, men det er god plass i Maritim Hall og relativt enkelt å tilrettelegge for anbefalingene, sier Hilde Øygarden, en av prosjektlederne for MF-dagen.

Den andre prosjektlederen, Lars Lindtner, forteller at konferansen trakk til seg 136 deltakere, og er en av tre større konferanser denne høsten.

– Det var utrolig fint å så mange deltakere samlet igjen, og ikke minst å høre summingen fra minglingen i pausene, smiler han fornøyd.

Vant markedsføring for 150.000 kroner
På fjorårets konferanse lanserte samarbeidspartner Mediebyrået – en del av Haugesunds Avis konkurransen ‘Effektprisen’. Den skulle deles ut til den bedriften som gjennom året kunne vise til best effekt gjennom en målbar kampanje. Juryen satt igjen med tre finalister; HIM, Nils Sørhaug og Haugaland Kraft, men det var sistnevnte som til slutt trakk det lengste strået og kunne dra hjem med 150.000 i gratis markedsføringskroner.

Haugaland Kraft vant Effektprisen på MF-dagen, og kunne glede seg over 150.000 ekstra markedsføringskroner i Haugesunds Avis.