HAUBO Vaktmesteren vokser

11.03.2022
Teknisk ansvarlig i HAUBO, Thor-Arne Lie, og byggmester Sven Ivar Solstrand. Solstrand tar nå alle ansatte med inn i HAUBO Vaktmesteren.
HAUBO har kjøpt Byggmester Solstrand AS, og Sven Ivar Solstrand blir daglig leder i HAUBO Vaktmesteren
Den offisielle overtakelsesdatoen var 1. mars, men Solstrand har litt å fullføre før han blir daglig leder på fulltid i HAUBO Vaktmesteren.

– Vi skal avslutte en del pågående oppdrag først, men jeg er allerede litt i gang, sier byggmester Solstrand.

HAUBO kjøpte hele selskapet til Solstrand, og han tar nå alle ansatte med seg inn i vaktmesterselskapet.

– Det gir selvsagt en god trygghet både for meg og ikke minst de ansatte. Å ha et større selskap i ryggen og flere personer å spille på er en god ting, sier han.

Fremover skal de jobbe med forskjellige bygg, blant annet en god del restaurering av gamle bygg, noe Solstrand har god erfaring med.

– I tillegg skal vi også jobbe med leiligheter, skader og forsikringssaker. Her skal vi selvsagt samarbeide med andre selskaper, forteller byggmesteren.

Solstrand har frem til nå gjort mye av jobbene selv, men det blir det litt mindre av fremover.

– Det blir nok en del mer kontorarbeid, ja. Litt mindre ‘springing’ på tak. Ellers skal jeg mye rundt og se på jobber, ta beslutninger, delegere og styre andre. Jeg gleder meg til dette, HAUBO er et solid selskap og jeg er ganske sikker på at det blir en fin variasjon i jobbene.

HAUBO fornøyd
Vaktmesterselskapet ble bygget opp av Jostein Åsheim. Han ga i fjor beskjed om at han ville trappe ned som daglig leder.

– Han har gjort en fantastisk jobb og skal fortsette som en viktig ansatt i selskapet, sier administrerende direktør i HAUBO, Svend Inge Stueland, og utdyper:

- Det var viktig for oss å finne en erstatter med riktig erfaring. I tillegg hadde vi behov for flere tømrere. Når Sven Ivar tente på idéen føler vi at vi har slått flere fluer i ett smekk, sier han.

Nå får de inn erfarne ansatte med tømrererfaring og en ny daglig leder med god kompetanse på det de er ute etter.

– HAUBO Vaktmesteren skal fortsatt levere tradisjonelle vaktmestertjenester; hagearbeid, måking, strøing og annet forefallende arbeid. I tillegg spiller vaktmesterselskapet en viktig rolle i HMS-arbeidet hos mange av våre kunder. Men nå får vi i tillegg mye større kapasitet på tømrerarbeid, som det er desidert mest etterspørsel etter blant «våre» boligselskap, avslutter Stueland.

Administrerende direktør i HAUBO, Svend Inge Stueland, er fornøyd med at Byggmester Solstrand nå blir HAUBO Vaktmesteren.