Haugaland Taxi AS miljøfyrtårnsertifisert

17.11.2023
Daglig leder i Haugaland Taxi AS Georg Hillestad og ordfører i Haugesund Nils Konrad Bua

Miljøfyrtårn tilbyr et konkret sertifiseringsverktøy og et effektivt miljøledelsessystem som skal hjelpe virksomheter med å redusere miljøbelastningen, stimulere til grønn omstilling og øke konkurransekraften.

Ordfører Nils Konrad Bua og daglig leder Georg Hillestad, studerte sammen på midten av 2000-tallet. Ikke visste de at veiene skulle krysses igjen gjennom Haugaland Taxi`s miljøsertifisering. Haugaland Taxi AS ble i sommer miljøfyrtårnsertifisert og denne uken ble det overrekkelse og feiring på sentralen til Haugaland Taxi AS med kaffe og kake.

Haugaland Taxi ønsker å være med på det grønne skiftet og ta bærekraftansvar, de har blant annet fokus på miljøvennligkjøring, fått solcellepanel på tak, etterisolert bygg på sentral, bytte av bilpark til el-kjøretøy hvor det er mulig og fokus på kildesortering.

Fredag 7. desember arrangerer Næringsforeningen Haugalandet PLUSS frokost og kurs i Miljøfyrtårnsertifisering i kantinen i 24/7 bygget. Få en god gjennomgang av verktøy, krav til rapportering og informasjon som er nyttig for å sette i gang med Miljøfyrtårnsertifiseringen. Se mer under "Møteplasser" på nettsiden til Næringsforeningen.