Høythengende utmerkelse

03.04.2024
Uni-K er svært stolte over diplomet som beviser at de leverer høy kvalitet.
Eksemplarisk innsats gir anerkjennelse.
Norske Vaskeriers Kvalitetstilsyn (NVK) har i løpet av 2023 hatt tilsyn med 91 vaskerier og gjennomført 285 tilsynsbesøk. Etter hvert besøk mottat vaskeriene konsulentrapport og tilsynsbevis med resultatet av tilsynet. Resultatet gis på en skala fra 1 til 7, der 1 er ikke godkjent og 7 meget bra.

Kriteriene for å motta diplom for 2023 er at resultatet gjennom året er på 7,0, samtidig som vaskeriet må være godkjent i henhold til bransjestandaren "Smittevern for vaskerier som behandler tekstiler til helse- og omsorgtjenesten" dersom vaskeriet behandler institusjonstøy. Det innebærer svært få om noen avvik fra kravene for å kunne motta diplom. Det er derfor en eksemplarisk innsats som ligger til grunn når et vaskeri tilfredsstiller kriteriene for diplom.

-Vi er superstolte av at Uni-K har fått NVKs høythengende diplom for eksemplarisk oppfølging av teknisk protokoll. Enkelt forklart så gjør vaskeriet vårt en fantastisk jobb med å tilfredsstille alle krav i kriteriene for helsevask, sier daglig leder i Merethe Endresen.