Inspirerende besøk hos Aibel

15.04.2024
25 bedrifter fikk være med opp på helidekket på "Dolwin Epsilon"
Gode tilbakemeldinger på "B2B besøk"
Forrige torsdag var det igjen duket for "B2B besøk" med næringsforeningen. Denne gangen var det Aibel på Risøy som åpnet portene, og 25 bedrifter fikk komme inn å se den enorme produksjonen som gjøres der.

Besøket startet med en presentasjon av historie, nåtid og fremtid. Ordrereservene er veldig bra, og det vil si at arbeidsplassene er trygge for en god tid fremover. Utenfor kaianlegget ruvet "Dolwin Epsilon" og "Penguin", som er under ombygging, og som viser godt igjen i bybildet.

Etter presentasjonen fikk alle deltakerene utdelt riktig verneutstyr for å kunne gå ute i verftet. Både uteområder og haller ble besøkt med god guiding fra Geir Olav Jentofts team hos Aibel. Helt til slutt fikk deltakerene være med opp på helidekket på den store gule "Dolwin Epsilon". Jentoft har egentlig omdøpt helidekket til "Selfie-dekket", da bildene derfra her ganske spektakulære.

Etter en industri-heistur ned igjen var omvisningen over og vernedress, sko, briller, hansker og hjelm ble lagt igjen til neste besøk.
- Tilbakemeldingene er veldig positive, og vi er svært glade for at vi fikk besøke Aibel. Nå starter jobben med å finne neste lokasjon for besøk, sier en litt skjelven prosjektleder fra næringsforeningen Sverre Vågen jr. Lite visste han om den enorme høyden til helidekket...