Karsten Bjelland og Sig Halvorsen fusjonerer

04.02.2022
Ole Bjelland og Alf Kristian Kvalavåg er fornøyde med fusjonen
De to bedriftene slår sammen sine virksomheter og blir den største rørentreprenøren på Haugalandet
Teqva Gruppen AS blir eier av det nye sammenslåtte selskapet Sig Halvorsen-Karsten Bjelland AS. Sig Halvorsen-Karsten Bjelland AS blir dermed en del av et totalteknisk konsern, som består av åtte selskaper innenfor tekniske fag, skriver de i en pressemelding.

Teqva Gruppen holder til i Agder og i Rogaland, og har kontorer fra Arendal i sør til Haugesund i nord. Til sammen omsetter konsernet for ca. 1,35 milliarder i 2021. Gruppen har totalt ca. 850 medarbeidere innenfor rør, elektro og ventilasjon, som består av lærlinger, fagarbeidere, prosjektledere og ingeniører.

Det nye selskapet Sig Halvorsen-Karsten Bjelland AS vil bli den største rørentreprenøren på Haugalandet etter sammenslåingen, og er et viktig ledd i strategien deres om å bli den foretrukne rørentreprenøren med de flinkeste folkene.

De samler hele virksomheten i Haugesund til sine lokaler i Norevegen 34. Det nye selskapet på rør vil omsette for 70-80 mill og ha ca 50 ansatte. Det nye selskapet vil samarbeide med Teqva sine selskap på elektro og ventilasjon: Rønning Elektro og Energi & Miljø om levering av totaltekniske entrepriser.