Klare for OL!

23.01.2024
De to lokale kokkene Tore Stalsberg og Stine Larsen Strand fra hhv. Level Mathuset og Quality Hotel Maritim er stolte, ydmyke og framfor alt klare til dyst under Culinary Olympics i Stuttgart
To lokale kokker representerer landslaget!

De Norske Kokkelandslagene har forberedt seg til IKA Culinary Olympics 2-7. februar i mer enn 25.000 timer. Nå begynner de å bli klare!

På landslaget for Community Catering er ikke mindre enn to lokale mathelter representert når Culinary Olympics går av stabelen i Stuttgart. Tore Stalsberg fra Level Mathuset og Stine Larsen Strand fra Quality Hotel Maritim representerer Norge i konkurransen. Etter intense forberedelser ser de nå fram til konkurransedagen 3. februar.

-Vi er stolte og ydmyke over å få representere Norge og Norske Kokkers Landsforening i verdens eldste, største og mest mangfoldige kokkekonkurransen, sier Stalsberg – og legger til:
-Norge er blant veldig få nasjoner, og eneste nordiske land som stiller med landslag i alle konkurransekategorier.

De tre kategoriene er De norske kokkelandslagene, Senior – De Norske kokkelandslagene, Junior – og det Stalsberg og Larsen Strand representerer, De norske kokkelandslagene – Community Catering.

Stalsberg er ansatt i Level Mathuset. Han har hatt ansvar for konseptutvikling og oppstart av Havn Hotell og Restaurant i Skudeneshavn.

-Det er Level Mathuset som drifter Havn Hotell og Restaurant – og jeg ser fram til å ha 100% fokus på Havn etter OL. Jeg skal jobbe med videreutvikling av konseptet, der blant annet lokale råvarer og leverandører framheves.

Også Stine Larsen Strand fra Quality Maritim ser fram til mesterskapet:
- Jeg setter stor pris på muligheten og tilliten Det Norske Kokkelandslaget og min arbeidsgiver Quality Hotel Maritim har gitt meg. Det har utvilsomt vært viktig for min utvikling i kokkefaget.  Dette er en stor glede og inspirasjon, sier en forventningsfull og motivert Larsen Strand.

To stolte arbeidsgivere vil følge spent med på det anerkjente mesterskapet:
- Quality Hotel Maritim er et pulserende knutepunkt for vekst og utvikling. Vår dedikasjon til å styrke våre kollegaer er vårt fortrinn, og vi forplikter oss til å være et fyrtårn for personlig og faglig fremgang. Hos oss er hver eneste medarbeider en del av et inkluderende arbeidsfellesskap, hvor lærlinger, ufaglærte og faglærte finner en plattform for suksess. Det er derfor svært gledelig at en av våre ansatte er blitt tatt ut til dette gjeve mesterskapet, fastlår direktør Aslak Askeland.

En fornøyd daglig leder i Level Mathuset deler gleden og stoltheten - og legger til:

-I Level Mathuset jobber vi kontinuerlig med å opprettholde et faglig høyt kompetansenivå innen matfaget. Vi er opptatt av mattrender og søken etter spennende kombinasjoner og smaker, samt lokale råvarer. Vi skal være en ledende lærebedrift og jobber daglig med rekruttering og utvikling av våre unge kokker og lærlinger som også er med i konkurranser. To av våre andre års lærlinger skal faktisk også i ilden snart - og er klar for konkurrere i NM for lærlinger den 16. februar. Det er vi også veldig stolte av!

Det er stor stas å være leder for en sånn gjeng - og Tores deltakelse på landslaget er både et fantastisk kvalitetsstempel - og en stor inspirasjon for oss,  fastslår Tiina Vormestrand, daglig leder i Level Mathuset.