Larssen Amaral har fornyet merkevaren til Bergens Tidende

16.05.2024
Cecilie Larsen Amaral og Eric Larssen Amaral Rother i Larssen Amaral har uviklet nytt konsept for Bergens Tidende.
I løpet av det siste året har Larssen Amaral jobbet tett sammen med merkevare- og designteamet hos Bergens Tidende med å fornye deres visuelle identitet.
Ny teknologi gir store muligheter og utfordringer. Medievanene og hvordan leserne konsumerer innhold i dag er under konstant utvikling, og det ble stadig tydeligere at den gamle identiteten til BT ikke svarte godt nok på forventningene til dagens mangfoldige nyhetslesere.

Som en del av Bergens Tidendes strategi for å møte de stadig endrede behovene til dagens og morgendagens nyhetslesere, samtidig bevare integriteten til en 155 år gammel merkevare, utviklet Larssen Amaral et konsept som fokuserer på å fjerne støy og fremheve kvalitetsjournalistikk og historiefortelling som treffer Bergen og Vestlandet.

-Som eksperter på merkevarebygging forstår vi ikke bare hvordan merkevaren må se ut, men også hvordan den må kommunisere og brukes for å møte kundens strategiske mål. Dette var en perfekt match for Larssen Amaral, og vi er utrolig glade for at et lite designbyrå i Haugesund kan konkurrere på nasjonalt nivå om å jobbe sammen med en av Norges mest prestisjefylte og historiske merkevarer innen media og journalistikk, sier kreativ leder i Larssen Amaral, Eric Larssen Amaral Rother.