Lokal leveranse resulterte i nasjonale oppdrag

02.04.2024
Assist har målsetting om å nå 250 millioner kroner i omsetting i 2026. Her er noen av dem som skal bidra til det.
-Nytt og spennede marked.
Assist, med hovedkontor i Haugesund, har hatt en formidabel vekst fra de startet opp sensommeren 2014.

-Vi presenterte våre tanker i mai 2014 for Tore Fremmersvik i Appex, og 15 minutter senere var vi enige om hva og hvordan vi skulle gjøre det, sier daglig leder i Assist, Kalle Snarheim.

Dette var starten på reisen som i dag har resultert i selskapet som nå har passert 65 ansatte på landsbasis. Ideen var at lokale bedrifter skulle få handle flere tjenester hos samme leverandør på en enkel måte. Tilbakemeldingen og budskapet fra investoren var klar og tydelig: Tenk stort!

Snarheim har ledet selskapet i snart 5 år, men har  vært med i selskapet fra starten og kan se tilbake på innholdsrike år.

-Det har vært kjekt, lærerrikt og utfordrende. Vi har vokst formidabelt, og håper å nå "kvarten", eller 250 millioner om du vil, i omsetning i 2026.

Selskapet har blant annet levert nytt lydanlegg og styringssystem til Skagerak Arena i Skien. De er også i forhandlinger med andre arenaer om å levere lyd og bilde.

-Dette er spennende områder for oss, det er en rivende utvikling på dette området og det utfordrer oss godt på både kompetanse, kapasitet og prosjektering, sier Snarheim.

Et annet marked Assist har vunnet kontrakter, er leveranse av alt AV-utstyr til Haugesund sykehus.

-Det var et spennende oppdrag og det er fantastisk at slike store utbygninger drypper på små lokale aktører. Når en skal levere slikt utstyr blant annet til operasjonsstuer,  så stilles det strenge krav til utsyret og vi er heldige som har folk med lang erfaring rundt dette i vår organisasjon. Det var en meget interessant jobb og jobben vi fikk på Haugesund sykehus har også lagt grunnlag for leveranser som vi nå gjennomfører på sykehus andre steder i landet, sier Snarheim entusiastisk.

Snarheim er stolt av sine medarbeidere.

-Vi har fokus på at våre dyktige og høyt kompetente ansatte alltid er oppdatert på det nyeste av det nye. Vi skal bli enda bedre på det vi allerede er gode på, avslutter Snarheim