Lokalt forvaltningsselskap i sterk vekst med fond i norgestoppen

12.01.2024
Vibrand Fondene har meget gode tall å vise til i 2023. Fra venstre Jørgen Falnes, Sigve Eriksen, Thomas Markus Endresen, Runar Jacobsen
Vibrand Fondene styrker sin posisjon i fondsmarkedet med nok et år med solide resultater.
Med en avkastning i 2023 på over 27 prosent for sitt aksjefond Vibrand Norden og over 25 prosent for kombinasjonsfondet Vibrand Absolutt, så er fondene i toppen for tredje år på rad.

Forvalterne i Vibrand Fondene tilskriver den vedvarende suksessen til sin strategi om å aktivt bevege seg mellom ulike sektorer med sine investeringer basert på forvalternes markedssyn og forventinger til globale og lokale trender.

Avdelingsleder Sigve Eriksen ved Vibrand Fondene i Haugesund bemerker at de er stolte av den vedvarende suksessen til sine fond.

-Vår strategi, kombinert med erfarne forvaltere og aktiv sektorrotasjon, har vist seg spesielt effektiv i et marked som har vært relativt sidelengs de siste årene. Når man ser på samtlige 206 nordiske aksje- og kombinasjonsfond tilgjengelig via Nordnet, Nordens største nettmegler, så er det ekstra hyggelig at både Vibrand Norden og Vibrand Absolutt klarer å trone på toppen basert på de siste tre årenes resultater, sier Eriksen.

I tillegg til suksessen med forvaltningsselskapets to ledende fond, så har Vibrand sine to andre fond, rentefondet Vibrand Kreditt og selskapets nysatsing aksjefondet Vibrand Bærekraft, også levert sterke resultater i 2023; med en avkastning på henholdsvis 9,51% og 15,82%.

På grunn av de gode vedvarende resultatene, opplever Vibrand Fondene at mange tar kontakt med dem.
-Og det som er ekstra kjekt er at eksisterende kunder anbefale sine venner og kollegaer og ta kontakt med oss for fondssparing, sier Eriksen