Lovende utsikter

14.02.2024
Det er oppløftende tider for Westcon Løfteteknikk og bransjen.
Oppløftende tider for Westcon Løfteteknikk.

Westcon Løfteteknikk (WCL) har etablert seg som en ledende aktør innen kran og løft. Siden oppstarten i 1993 har WCL en imponerende historie. Målet har hele tiden vært å levere høykvalitets løsninger for løftebehov i ulike bransjer.

WCL er en sakkyndig virksomhet innen kran og løft, og er Norges ledende leverandør av produkter og tjenester i sin bransje. De tilbyr et totalkonsept som omfatter alt fra salg og utleie av kraner og løfteutstyr, tjenester innen sakkyndig virksomhet og mekanisk, tilkomstteknikk og sertifisert sikkerhetsopplæring.

Administrerende direktør Bjørn-Andre Haukås i selskapet er svært stolt over sine medarbeidere.

-Fra 6 ansatte i 1993 til over 140 i dag er jeg svært ydmyk over det mine medarbeidere leverer. De er virkelig i eliteserien! Vi legger vekt på en sterk arbeidskultur og setter pris på nysgjerrighet og evnen til å skape. Samtidig har vi stort fokus på sikkerhet for både kunder og kollegaer, sier en engasjert Haukås.

Som en ansvarlig aktør innenfor løfteindustrien, legger Westcon Løfteteknikk vekt på bærekraftige og miljøvennlige løsninger. De tar også samfunnsansvar og støtter blant annet opp om den lokale breddeidretten.

-Det handler om å gi litt tilbake der vi kan, engasjement, fellesskap, idrett og frivilligheten er noe vi brenner for. Derfor er den lokale breddeidretten så viktig for oss, forteller Merethe Olsen, personalleder i Westcon Løfteteknikk.

Bransjen er preget av gode tider og det går veldig bra for WCL.  I 2023, da selskapet var 30 år, passerte de 300 millioner grensen for første gang i omsetning.

-Totalt sett var 2023 et meget bra år, og med WCL sitt totalkonsept ser utsiktene fremover lovende ut. Vi har mange oppdrag for tiden, og har flere anbud og spennende ting på gang, avslutter Haukås.

Bjørn-Andre Haukås og Merethe Olsen har mye på gang i Westcon Løfteteknikk.