Nå er det bestemt

26.08.2022
Se hvem som fikk jobben i destinasjonsselskapet
Kine Bjøralt (35) starter som prosjekt- og salgsansvarlig for arrangement, kurs- og konferansemarkedet i Destinasjon Haugesund og Haugalandet 1. oktober, skriver de i en pressemelding.

Bjøralt har lang og bred reiselivserfaring, nasjonalt og internasjonalt. Hun kommer til destinasjonsselskapet fra stilling som destinasjonsutvikler i Nytt & Nyttig, hvor hun har jobbet med gruppereiser i Europa, Asia, Afrika og Nord-Amerika.

Stillingen har stått ledig siden prosjektleder Ingeline Kaldestad bestemte seg for å returnere til Næringsforeningen da Tine Osmundsen, som tidligere hadde overtatt Kaldestads stilling, takket ja til tilbudet om å bli assisterende havnedirektør i Karmsund Havn. Begge ville ‘hjem’.

Bjøralt er utdannet Bachelor i Business fra University of Strathclyde og har tatt masterfag innen reiseliv ved UIT Norges arktiske universitet, reportasjejournalistikk og fotografi i USA, samt International hotel & management i Mexico. Hun ser frem til å begynne i Destinasjon Haugesund og Haugalandet.

– Da jeg så stillingsannonsen på Finn visste jeg med en gang at jeg måtte søke, og jeg er så glad for at jeg fikk jobben! Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med regionens reiseliv og lokale foreninger, og sammen ta fatt på oppgaven med å utvikle Haugalandet innenfor kurs, arrangement og konferanser, sier hun.

Reiselivssjef Vigleik Dueland er fornøyd.

– Vi er svært glade for å få Kine med oss på laget. Det var en rekke gode søkere, men vi var aldri i tvil om at Kine er den rette for denne stillingen. Med hennes bakgrunn og erfaring er vi overbevist om at hun vil bidra godt til at vi får utviklet dette markedssegmentet, sier han.