Nominert til mangfoldspris

14.08.2023
Hovedkontoret til Helgevold ligger i Sandeid, men de er også representert mange andre steder i vår region.
-Stor stas å være en av fem nominerte
Helgevold er nominert til elektroprisens mangfoldspris som EFO, elektroforeningen, deler ut. Dette er en ny pris som deles ut for første gang i år. Prisen deles ut torsdag 17. august under Arendalsuka, og de andre nominerte er Ahlsell, Berggård Amundsen, Caverion og SG Armaturen.

Kriteriene for nominasjon og pris er som følger: Elektrobransjens Mangfoldspris 2023 har som mål å øke mangfoldet innen eget selskap som en sentral del av strategien. Lederne i selskapet er gode rollemodeller for god mangfoldsledelse og selskapet har tydelige og målbare aktiviteter for å drive økt mangfold. Selskapet inspirerer også andre ved å snakke med utestemme om mangfold.

Finansleder i Helgevold, Anne Marit Helgevold Heggebø, forteller at de har en kultur om å ta imot alle, uansett hvor de kommer fra eller hvilken bakgrunn de har.

– Vi ansetter folk med riktig kompetanse, uavhengig av hvor de kommer fra, sier hun.

Nominasjonen kom uventet på dem.

– De andre bedriftene er mye større enn oss, så vi lurer jo litt på hvordan vi har klart å bli lagt merke til. Men det er selvsagt veldig, veldig stas å bli nominert, smiler Helgevold Heggebø.
Hun tar turen til Arendalsuka og skal selvsagt representere bedriften når vinneren blir annonsert.