Nytt boligprosjekt på Vea

28.11.2023
Til venstre salgssjef i Sjøen Hus Vegard Sjøen og boligkonsulent i Hellvik Hus, Torgeir Grindhaug
Sjøen Hus og Hellvik Hus samarbeider om nytt boligprosjekt på Vea

Et nytt og spennende kapittel innen boligutviklingen på Vea begynner å ta form. To lokale byggentreprenører, Sjøen Hus og Hellvik Hus, går sammen for å realisere Sørbø-boligprosjekt langs Vestre Veaveg. Første byggetrinn består av 30 boenheter. Om alt går etter planen, vil boliger komme til salgs allerede i løpet av desember, mens byggingen vil starte en gang i løpet av nyåret.

Salgssjef i Sjøen Hus, Vegard Sjøen, og boligkonsulent i Hellvik Hus, Torgeir Grindhaug, ser frem til det nye samarbeidet ifølge en pressemelding.

-Vi er to velrennomerte firmaer som går sammen om å bygge ut et område. I tillegg har vi forskjellig kompetanse som gjør at vi kan dra nytte av og utfylle hverandre på en god måte, sier Sjøen.

Grunnen for samarbeidet startet helt enkelt med at Sjøen Hus og Hellvik Hus allerede eide hvert sitt område ute på Sørbø. Da området som knyttet disse eiendommene sammen kom til salgs, ble det enighet om å gå sammen om kjøpet og utviklingen av tomten.

-Sjøen Hus ringte oss og spurte om vi skulle kjøpe sammen, og da fant vi ut at det kunne være en god idé. Vi fikk den forbindelsen som vi manglet begge to, for selv om alt av det vi hadde tidligere var regulert og klart, trengte vi denne tomten, forteller Torgeir Grindhaug.

Sørbø boligfelt vil bestå av leiligheter, rekkehus og frittliggende eneboliger. Torgeir Grindhaug har stor tro på at det nye prosjektet vil slå godt an hos «Veabuen».

-Vea er en av de få plassene i Karmøy kommune som er i vekst. Samtidig er det lite eneboliger som er ute for salg her og lite tomter. Vi håper at vi skal klare å bygge rimelige boliger som passer til de aller fleste, både unge og eldre. Det ligger fritt og godt til, i nærheten av skole, bank, butikker, lege og idrettsanlegg, sier Grindhaug.