Nytt nettverk i Næringsforeningen

08.03.2024
f.v. Bernt Jæger (Næringsforeningen), Johanne Øveraas (Deep Ocean), Tommy Bygnes (Hydro), Kjetil Rogde (Vassbakk & Stol), Ervin Horn (Østensjø rederi), Benedikte Tveit (Alde Akva), Espen Sund (PwC), Anne Mette Storås (Karmsund Havn), Sverre Vågen jr. (Næringsforeningen)
Ressursgruppe for økonomer er etablert.
Et initiativ av Kjetil Rogde (Vassbakk & Stol) førte til til etablering av en ny ressursgruppe.

Tema er økonomi, og viser seg å ha et stort behov for nettverksbygging blant ansatte med økonomiansvar i vår region. Etter noen arbeidsmøter, ble det enighet om å danne en ny ressursgruppe i næringsforeningen på dette feltet.

Ressursgruppen "Økonomi" ble satt med første møtet fredag 08. mars, hvor en stolt leder av næringsforeningen Bernt Jæger kunne ønske velkommen. Gruppens leder ble helt naturlig initiativtaker Rogde, og det hele ble rullet igang med gode samtaler rundt bordet.

Møtene fremover blir det fokus på møteplasser, kompetanseheving og utfordringer innen økonomifaget i de ulike bransjene. Det vil også være mulig å løfte frem utfordringer og temaer til denne gruppen. Kontakt gjerne næringsforeningen om du sitter inne med slike eksempler.

- Jeg er veldig fornøyd med både første møte og ikke minst at vi har klart å samle en godt sammensatt gruppe med kompetente deltakere. Møtet var preget av gode diskusjoner om videre retning. Vi har et ønske om at gruppen i seg selv blir en god møteplass for å utveksle erfaringer og bygge kompetanse på tvers av virksomhet og bransje. Samtidig ser vi for oss at gruppen også over tid skal være bidragsyter til å øke kompetansenivået og påvirke økonomikunnskapen i det lokale næringslivet. - sier  Rogde, som ledet møtet for første gang.

Næringsforeningen har gode erfaringer med de to eksisterende ressursgrupper; "Grønn lønnsomhet" og "Teknologi i praksis". Begge disse er veldig produktive og har dannet flere gode møteplasser og arrangementer de årene de har drevet.
- Vi har stor tro på at denne nye ressursgruppen skal bidra til enda sterkere nettverksbygging i fagfeltet økonomi. Viktigheten av å ha slike nettverk er svært viktig, noe også møtedeltakerene fortalte i møtet, - sa Jæger etter møtet.

les også:
Kunstig intelligens inn i alle yrker

IT utdanning og kompetansebehov

"Me grønne på"