Oppfordrer regionens ledere til aktivt å engasjere sine unge ansatte!

08.02.2024
Fra venstre: Vebjørn Søndenå Rullestad, Elisabeth Torkellsen, Inger Osvåg Søvre, Karoline Kolstø, Jonas Wohlgemuth Wergeland
Gjennom "Ung i Næring" får unge arbeidstakere en gyllen mulighet til å bygge profesjonelt nettverk på tvers av bransjer.
"Ung i Næring" henvender seg til unge under 40 år i næringslivet på Haugalandet og legger til rette for uformelle samlinger med inspirerende foredragsholdere. Målet er å fungere som en sosial møteplass hvor man bygger relasjoner, deler erfaringer, og ikke minst, har det gøy sammen. Ung i Næring går av stabelen for tredje gang 22. februar!

Advokatfirmaet Eurojuris Haugesund, initiativtakeren til "Ung i Næring", oppfordrer ledere i regionen til å se verdien i å sende sine unge ansatte til arrangementet.

- Etter å ha gjennomført to samlinger i 2023 ser vi at arrangementet har hatt ønsket effekt. Vi har registrert at de som har deltatt på arrangementene har utvidet nettverket sitt, og at dette også har kommet de ulike bedriftene som har vært representert til gode, sier Inger Osvåg Søvre fra Eurojuris Haugesund.

Arrangementet understreker viktigheten av nettverksbygging på tvers av bransjer - og er en perfekt anledning for unge i regionen til å styrke både sitt profesjonelle nettverk og sin karriereutvikling.

- Dette er en gyllen mulighet for både etablerte, nyinnflyttede og de som returnerer til regionen etter å ha vært borte, å dykke inn i det lokale næringslivet og bli kjent med andre unge i andre bransjer, sier Vebjørn Søndenå Rullestad fra Eurojuris Haugesund

Foredragsholder på Ung i Næring 22. februar er Pablo Barrera, konsernsjef i Haugaland Kraft. Barrera har blant annet jobbet i Yara International, der han har hatt flere internasjonale lederstillinger. Han er også kåret til E24s ledertalent.

I sitt innlegg deler Pablo Barrera sine erfaringer fra sin karriere - og vil ganske sikkert inspirere mange med sine persepektiver og historier.

-Vi ser frem til å samle unge fremoverlente aktører fra næringsliv og det offentlige oppe i Eurojuris sine flotte lokaler. Dette er et veldig gøy og nyttig arrangement, sier Karoline Kolstø fra Næringsforeningen Haugalandet.

For påmelding og for å lese mer om arrangementet trykk her

Arrangementet er i samarbeid med Youngship, Maritimt Forum og Næringsforeningen