Skanfil utvider med avdeling i Stavanger

03.11.2023
Magne Hogneland (t.v) og Eldbjørg Nekstad
Ny logo og enda en utvidelse av Norges største auksjonshus
Skanfil har flere nyheter i disse dager. Nå åpner de en ny avdeling i Stavanger. De overtar Aase antikk, hvor Thomas Aase vil bli leder av nysatsingen.

Selve nyåpningen vil være klar i januar, men allerede nå er Aase klar for å ta i mot skatter til auksjon.

Skanfil bytter også i disse dager logo, og vil nå fremstå med en samlet logo for både auksjonshuset og nettbutikkene.
- det skjer enormt mye nytt i vårt konsern om dagen. Med ny logo og nyåpning i sørfylket, så vil vi ekspandere ytterligere. Et knippe på over 60 ansatte totalt, gjør daglig en kjempejobb for at alle skattene skal få sin fortjente plass og pris, sier CEO Eldbjørg Nekstad til Næringsforeningen.

Logoen er endret grunnet utviklingen i type auksjonsobjekter.
- Den nye logoen beskriver bredden av hva vi driver med i dag, og er tilpasset alle digitale flater. Den er også tilpasset den stadig yngre målgruppen vi har i dag forteller Magne Hogneland. Han startet bedriften i sin tid som frimerkesamler og er fremdeles i full jobb i selskapet.

Info om Skanfil:
Skanfil, stiftet i 1976, har hovedkontor og sentrallager på Stølsmyr. De har også avdelinger i Oslo, Sarpsborg, Bergen, Trondheim, Stavanger, Sverige og Danmark. På auksjon har Skanfil årlig ca 150.000 objekter under hammeren.
Skanfil auksjonerer bort alle typer objekter. Startet med frimerker og mynter, men er i dag et auksjonshus som har antikviteter av alle slag. Feks kunst, bilder, samlekort, samleblader, bøker kort sagt alt som har en verdi for andre. De har også flere nettbutikker som selger rekvisita for samlere, dartutstyr, puslespill, samlekort og stadig nye konsepter.

Ny logo