Sørum Transport AS overtar Bøviks Transport AS

13.06.2023
Sørum Transport overtar Bøviks Transport. Sistnevnte skal drive videre under samme navn, med samme daglige leder, Jan Helge Nielsen.
Sikrer at transportfirmaet står sterkt også i fremtiden
Sørum Transport AS har kjøpt 50% av aksjene i Bøviks Transport AS samt at resterende 50% overtas etter en gitt periode. Sørum Transport AS eies 50% av Jenjo Holding AS v/Jens Stian Johansen og 50% av SO Vetrhus AS v/Svein Ove Vetrhus.

Bøviks Transport AS har vært eid av Jan Helge Nielsen, og Nielsen fortsetter som daglig leder i selskapet. Transportfirmaet er en solid bulktransportør i Norge, med utgangspunkt i Haugesund der de har sitt hovedkontor. Samlet har selskapet 17 vogntog og 18 ansatte, og i 2022 hadde de en samlet omsetning på nær 60 millioner kroner.

– Salget bidrar til at jeg som daglig leder og eier sikrer at Bøviks Transport AS står sterkt også i fremtiden, og at våre ansatte, kunder og samarbeidspartnere fortsatt får den kvaliteten som kreves. Vi har samarbeidet med Sørum Transport AS i mange år. Vi har svært gode relasjoner til dem, og med nye eiere i Sørum Transport AS ser vi svært positivt på fremtiden, sier daglig leder Jan Helge Nielsen.

Fortsatt Bøviks Transport AS
Selskapet skal fortsatt inneha navnet Bøviks Transport AS. Videre skal selskapet også i fremtiden satse på bulktransport som sin hoved profesjon, men som i dag er det også andre viktige områder som skal utvikles i tråd med de ulike markeds- og kundeforventningene.

– Vi er stolte over å få være med å videreutvikle Bøviks Transport AS sammen med Jan Helge og hans dyktige sjåfører, og sammen skal vi sikre gode og komplette logistikkløsninger for våre kunder. Bøviks Transport AS, Malmquist Transport AS, Sørum Transport AB og Sørum Transport AS skal i fremtiden sikre at vi blir en ledende nordisk bulktransportør som setter kundekvalitet og miljø i høysete, sier eier og styreleder Svein Ove Vetrhus.

Bøviks Transport AS, Malmquist Transport AS, Sørum Transport AB og Sørum Transport AS vil samlet ha ca. 130 vogntog, ca. 200 ansatte og en estimert omsetning i 2023 på over 400 millioner kroner.

Eier og styreleder Svein Ove Vetrhus i Sørum Transport, er svært fornøyd med oppkjøpet.