Splitter ny Meny åpnet i Aksdal

08.02.2024
Daglig leder Birge Nymark ønsker velkommen til ny butikk i Aksdalsenteret
Investert 32 millioner kroner.
Torsdag kl 10 var åpningstidspunktet for en totalrenovert Meny Aksdal. Denne butikken har vært et knutepunkt for både innbyggere, reisende og hyttefolket i mange år.

Nå var det tid for å fornye alt fra kjøledisker, frysedisker, varehyller, belysning, ventilasjon, vegger etc. Daglig leder, Birge Nymark, innrømmer for næringsforeningen at det har vært enormt mye jobb å få dette på plass.

-Både ansatte og håndverkere har stått på til alle døgnets tider, og de har gjort en kjempejobb. Dette var et godt planlagt løft av Meny Aksdal, noe som kundene virkelig kommer til å merke, sier Nymark i et intervju med næringsforeningen.

Kundene strømmet til butikken for nyåpningen. Det ble klippet snor av butikkens beste kunde, Dagny Førland (90), som også bor i leilighet over butikken! Bløtkake og kaffe ble servert til kundene, og de aller første fikk også rose av den stolte daglige lederen ved ankomst.

Selve renoveringen har en prislapp på ca 32 millioner kroner, og viser godt igjen når man kommer inn i Aksdal senter. Selve bakeriet og post-i-butikk er flyttet lenger vest, mens ferskvareseksjonen er trukket lengre bak enn tidligere. Totalt 150 kvadratmeter større butikk, og sikten innover gir nå en enorm romfølelse og en bedre kundeopplevelse. Nymark forteller også ivrig at alt elektrisk også er byttet ut. Det vil gi en besparelse på 40% av energien de tidligere brukte.

Med ballongportal, roser smaksprøver og live jazzmusikk ønsket Meny Aksdal til velkomstfest i mange timer denne formiddagen.