Tilbyr gratis kompetanseutvikling!

21.01.2021
Business Development Manager Bernt Skandsen fra BI mener kursene vil inspirere flere til ytterligere kompetanseheving
BI Executive er nå klar for en ny runde nettbaserte kurs for reiselivsbransjen og elektro-, automasjons-, kraft- og fornybarnæringen.
Kursene er et resultat av et samarbeid mellom staten og partene i arbeidslivet og har som mål å øke deltakelsen i kompetanseutvikling innenfor utvalgte bransjer. Målet med bransjeprogrammene er å bidra til kompetanseutvikling i tråd med bransjenes behov, slik at ansatte kan takle omstillinger og være bedre rustet for morgendagens arbeidsliv.

Det gir Handelshøyskolen BI Executive nå mulighet – gjennom finansiering fra Kompetanse Norge – å tilby gratis kurs for ansatte i bransjer som jobber innen reiseliv samt elektro, automasjon, kraft og fornybar.
-Målet med bransjeprogrammene er å bidra til kompetanseutvikling i tråd med bransjenes behov, slik at ansatte kan takle omstillinger og være bedre rustet for morgendagens arbeidsliv. Kursprogrammene vi nå tilbyr er et resultat av innmeldte behov fra virksomheter, bransjer og interesseforeninger fra hele landet. Personlig er jeg opptatt av at dette når ut til bedrifter på Haugalandet som er påvirket av situasjonen vi befinner oss i, sier Business Development Manager Bernt Skandsen fra BI

Det er kursserien Bærekraft som konkurransefortrinn som nå tilbys kostnadsfritt for bransjene reiseliv og elektro, automasjon, kraft og fornybar. Serien består av følgende 3 kurs:

Bærekraft som forretningsmodell og konkurransekraft
Bærekraftige strategier og Innovasjoner
Grønn markedsføring og kommunikasjon

– Det er et begrenset antall gratis plasser – og blir man for sen for å sikre seg en av disse , og kurset er fulltegnet, kan man melde seg på som betalende. -Og ja, det er mulig å velge mellom ett, to eller alle tre kursene, understreker Skandsen.

Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer. Hvert kurs har en varighet på totalt 3 uker med nettforelesninger på oppsatte tider.
De enkeltstående kursene gir ikke studiepoeng og det er ingen opptakskrav eller eksamen. Det er bare å melde seg på. For de som ønsker det er det mulig å ta eksamen og oppnå 7,5 studiepoeng etter å ha gjennomført alle 3 kursene i serien.

Vi tror at en kursmodell som dette- uten opptakskrav – men med mulighet for eksamen for de som ønsker det er relevant for flere. Både for de som har utdanning fra tidligere og for de som normalt kanskje ikke ville ha tenkt på å følge undervisning ved en høyskole eller et universitet. For de siste tror vi at dette kan være et positivt møte med høyere utdanning og forhåpentligvis inspirere til mer kompetanseheving i voksen alder, avslutter Bernt Skandsen.

Her kan du melde deg på og få mer informasjon om de ulike kursene:

Elektro-, automasjons, kraft- og fornybarnæringen Nettbasert utdanningstilbud | BI
Reiseliv: Nettbasert utdanningstilbud for reiselivsbransjen | BI
Bransjeprogram med studie- og opplæringstilbud: Kompetanse Norge