Tildelt to nye kontrakter

03.03.2022
Kontraktene gjelder Uptime sin logistikkløsning for personelloverføringer mellom fartøy og offshore-installasjon.
Uptime International AS er tildelt to nye Walk to Work-kontrakter av DOF Subsea
DOF Subsea har inngått en tre-års kontrakt med et stort internasjonalt energiselskap, hvor logistikkløsning fra Uptime vil bli brukt til personelloverføringer («Walk to Work») mellom fartøy (MPSV) og offshore-installasjon. Kontrakten har 2x1-års opsjoner, skriver Uptime i en pressemelding.

Den første kontrakten er for et UPTIME 23.4m leie-system som vil fungere som en såkalt 'front runner', med oppstart juni 2022. Kontraktens varighet er antatt å være ca. 12 måneder.

Den andre kontrakten er for kjøp av et komplett UPTIME 30m autonomt logistikk-system. Logistikk-systemet vil bli levert, installert og benyttet for gjenværende tid av fartøyets kontrakt.

Hugo Øyen, SVP Sales and Marketing i UPTIME International AS, sier i en uttalelse:

- Vi er stolte og ydmyket over at DOF har valgt oss som leverandør av Walk to Work-system for dette langtidsprosjektet. Vi er spesielt glade for at vi sammen fant en god løsning med et front runner leie-system, i påvente av leveransen av vårt state-of-the-art 30m autonome logistikk-system i 2023, sier han, og fortsetter:

- Denne kontrakten beviser igjen vårt renommé innen Walk to Work for energi-sektoren, gjennom å levere trygg adkomst ved hjelp av våre logistikk-løsninger for personell og cargo. Vi ser frem til en suksessfull utførelse av kontrakten sammen med DOF og deres klient.

- DOF er veldig fornøyd med samarbeidet med Uptime, og det felles engasjementet for å komme frem til den valgte løsningen for vår klient. Vi ser frem til et langt og suksessrikt samarbeid med Uptime, sier Øyvind Våge, Chartering Manager i DOF Subsea.
Industri