UniSea AS kjøper Maindeck AS

11.10.2023
Kurt Roar Vilhelmsen (UniSea AS) og Sasan Mameghani (Maindeck AS)
UniSea, med hovedkontor i Skudeneshavn, styrker sin posisjon!

UniSea AS kjøper Maindeck AS for å styrke sin programvarepakke for maritime formål.

Med hovedkontor i Skudeneshavn er UniSea mest kjent for sin innovative prosjektstyringsprogramvare for tørrdokking. Tørrdokking er et av de mest kostbare og viktige prosjektene for en skipsleder. Et brukervennlig og effektivt programvareverktøy kan bidra til store besparelser.

- Med oppkjøpet av Maindeck tar vi et viktig skritt mot vårt mål om å levere en komplett operativ programvarepakke for den maritime industrien, sier administrerende direktør i UniSea, Kurt Roar Vilhelmsen. Vi er klare til å lansere vår mest ambisiøse nye programvaremodul, UniSea Maintenance, i første halvdel av 2024.

Han legger til at Maindeck og Uniseas fremtidige produktstrategi passer perfekt sammen. - Vi er trygge på at dette vil styrke tilbudet vårt, da vi arbeider med å hjelpe rederier med å digitalisere sine forretningsprosesser.

Administrerende direktør og grunnlegger Sasan Mameghani er begeistret for å se Maindeck-produktet og teamet bli en del av UniSea.

- Jeg er veldig stolt av hvor langt Maindeck har kommet. Samarbeidet med UniSea, kjent for sin innovasjon innen maritim programvare og sin klare visjon for fremtiden, gjør meg enda mer spent på hva som venter oss. Integrering med deres robuste vedlikeholdsmodul og utnyttelse av mulighetene til en større programvaregruppe betyr at Maindecks styrker vil bli ytterligere fremhevet. Viktigst av alt er at våre kunder vil dra betydelig nytte av dette nye samarbeidet, forteller Mameghani.