Vær skodd før kontraktene utlyses

07.12.2022
Statens Vegvesen arrangerer markedsdag for leverandører 12. januar. Dette er en god mulighet til å få forhåndsinformasjon om kontrakter før de lyses ut.
Hordfast-markedsdag for leverandører 12. januar
Planlegging og forberedelse av E39 Stord-Os, eller Hordfast, som vi kjenner det bedre som, pågår for fullt. Nå ønsker Statens vegvesen å ha en tett dialog med bransjen, slik at de er tidlig involvert og godt orientert om hvordan de planlegger prosjektets kontrakter i byggefasen.

Det sier prosjektsjef Arve Tjønn Rinde.

Markedsdagen blir arrangert som et heldagsmøte i Bergen 12. januar 2023.

– Vi er i gang med kontrakts- og anskaffelsesstrategien for prosjektet innen vei, tunnel, konstruksjoner, broer, automasjon (SRO) og elektro, og vi håper så mange som mulig har anledning til å være med oss denne dagen. Vår intensjon er tett og god dialog med bransjen, understreker Tjønn Rinde.

HER kan du finne mer informasjon.

Om E39 Stord-Os (Hordfast):
Prosjektet er et av de mest omfangs- og innholdsrike vegprosjektene i Norgeshistorien med sine 55 km, og vil være med å binde sammen Vest­landet på en ny måte. Vestlandet og Norge befinner seg i en stadig tøffere nasjonal og internasjonal konkurransesituasjon om folk og ressurser. E39 Stord - Os vil åpne for større synergier og utvidet bo- og arbeidsmarkedsområde for befolkningen. Dette vil kunne bidra til økt nærings­vekst for Vestlandet. Reguleringsplanen som er under utarbeidelse er planlagt oversendt Kommunal- og distriktsdepartementet i 2023.
Samferdsel