Vil lage felles eiendomsselskap

25.05.2022
På bildet, i tilfeldig rekkefølge: Andor Rasmussen (Rasmussen Bygg), Jan Knutsen (Knutsen Eiendom), Brian Sjøen (Stillasgruppen), Jakob Tjøsvold (Åkra Elektriske), Kjartan Medhaug og Per Inge Eriksen (begge Åkrehamn Vekst), Rune Hemnes (RH Oppmåling), Olav Emil Hansen (Centrum Møbler), Arne Ferkingstad. Odd Kåre Øygarden (RTS) og Freddy Knutsen var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Karmøynytt.
Eiendomsutviklere og investorer ønsker samarbeid for å løfte Åkrehamn til nye høyder
Det mobiliseres på Åkrehamn. Mandag 23. mai inviterte Åkrehamn Vekst til pressekonferanse for å presentere planene til en gruppe av eiendomsutviklere og investorer. De ønsker å bidra til å utvikle byen til et godt sted å vokse opp, bo, arbeide og ikke minst delta i aktiviteter i.

Byutvikling og kulturhus skal løfte Åkrehamn til nye høyder, skriver daglig leder i Åkrehamn Vekst, Per Inge Eriksen. De ønsker at Karmøy kulturhus fortsatt skal være lokalisert i Åkrehamn, slik det er i dag. Karmøy kommune skulle etter planen vedta hvor det skal plasseres 13. juni, men kommunen har nå utsatt kulturhusdebatten til høsten.

Ønsker nytt sentrumsstrøk
Et annet ønske for å løfte byen er å etablere et nytt sentrumsstrøk. Rådhusvegen skal omdøpes til Rådhusgaten, brannstasjonen skal flyttes og tomt er klar for en eventuell bygging av nytt kulturhus. Området rundt det nye kulturhuset ønsker gruppen å fylle med attraktive muligheter for beboere, samt legge til rette for kaféer, restauranter, ungdomsaktiviteter og lek.

Gruppen består av:
Andor Rasmussen, investor og eiendomsutvikler, Rasmussen Bygg
Jan Knutsen, investor og eiendomsutvikler, Knutsen Eiendom
Brian Sjøen, investor, Stillasgruppen
Jakob Tjøsvold, investor og eiendomsutvikler, Åkra Elektriske
Kjartan Medhaug, styreleder, og Per Inge Eriksen, daglig leder, Åkrehamn Vekst
Rune Hemnes, RH Oppmåling (hjelper gruppen med tegninger, reguleringsplaner og rådgiving)
Olav Emil Hansen, investor og eiendomsutvikler, Centrum Møbler
Arne Ferkingstad, investor
Odd Kåre Øygarden og Freddy Knutsen, RTS (investorgruppe)