Overtar Haugesund Handelskammer

15.02.2018
Næringsforeningen legger en ny aktivitet til listen, nå som eier og operatør av Haugesund Handelskammer.
Det er en eldgammel institusjon i byen; etablert i 1936 og drevet som en egen juridisk enhet med eget styre. Formålet er å bistå bedrifter som eksporterer og importerer varer med nødvendige stempler og sertifikater.

Styret har nå besluttet å overdra virksomheten til Næringsforeningen i håp om at aktiviteten skal videreføres og videreutvikles.

- Det setter vi pris på, og vi har stor tro på at vi kan videreutvikle handelskammeret til glede for bedriftene på Haugalandet. Vi er en av landets største eksportregioner, og Haugesund Handelskammer er det eneste mellom Bergen og Stavanger, sier adm.dir. Egil Severeide i Næringsforeningen.

Prosjektleder Hilde Øygarden får ansvaret for handelskammeret, og ambisjonen er å øke aktiviteten og kundetilgangen bl.a. gjennom ulike markedsføringstiltak.

-I dag finnes det over 12.000 handelskamre i 140 land over hele verden. 16 av dem er hjemmehørende i Norge. Mange av dem driftes av lokale/regionale næringsforeninger, som er i nærkontakt med bedriftene i sine respektive områder. Medlemskap i Næringsforeningen gir automatisk medlemsfordeler/reduserte priser i Haugesund Handelskammer, sier Øygarden.

Du kan lese mer om handelskammeret og tilbudet her