Pirrer nysgjerrige elever

16.05.2012
Forskningshungrige elever søker bedrifter som vil stille opp under Forskningstorget i Haugesund i høst.

Forskningstorget inviterer bedrifter til å formidle og markedsføre utviklingsaktiviteter på nye og spennende måter. Forskningstorget er et lokalt arrangement under Forskningsdagene 2012, som er en nasjonal, årlig festival.

På Forskningstorget 2012 får alle regionens sjuendeklassinger anledning til å storkose seg i samspill med regionens bedrifter og organisasjoner. Utstillerne bidrar til at elevene får mulighet til å gjennomføre enkle, men spennede, lærerike og oppsiktsvekkende forsøk og eksperimenter. Det vil også være et kveldsarrangement som er åpent for alle.

Det nasjonale temaet for Forskningstorget 2012 er "Samfunn". For å appelere til et bredere utvalg av bedrifter fra det regionale næringslivet ønsker vi å dele temaet inn i tre deltemaer: samfunn og miljø, velferdssamfunnet og samfunnet og IKT-utviklingen. Utstillerbedrifter som ikke passer inn under disse temaene er også velkommen! .

Årets arrangement har fått arrangementsstøtte fra Forskningsrådet for å videreutvikle konseptet fra tidligere år. Nytt av året er at alle sjuendeklasser vil få utdelt et temahefte og et forsker-kit. Slik får de på forhåndsinformasjon om årets tema og i tillegg mulighet til å utføre eksperimenter selv i klasserommet. Årets arrangement vil i tillegg bli ledet av en profesionell konferansier, som guider elever og bedrifter gjennom programmet.