Priser til flinke studenter

10.08.2011
Fem HSH-studenter fikk heder og ros for solid studentarbeid under åpningen av konferansen Undervannsoperasjoner og sikkerhet 2011 i Haugesund i dag.

Våre medlemsorganisasjoner Norsk Petroleumsforening, Maritimt forum for Haugalandet og Sunnhordland og HSH har gått sammen om å dele ut priser til studenter som har levert utmerkede bacheloroppgaver på høgskolen. Prisutdelingen finner sted under den årlige konferansen Undervannsoperasjonar og sikkerhet i høgskolens lokale i Haugesund.

I år gikk prisene til:

Sindre Bendixen – student på økonomi og administrasjon. Han skrev om ”Styring av finansiell risiko i tre rederier på Haugalandet og i Sunnhordland."

Anders Vikebø, Kolbein Lunde og Jørgen Heggebø – studenter på maskiningeniør. De skrev oppgave om ”Kartlegging og utvikling av måleverktøy ROV."

Mirjam Vikingstad og Øystein Nilsen – nautikkstudenter. De skrev oppgave om ”Verknader på busetnad- og næringsutvikling av å erstatte ferjesamband med bru og tunellar.”

Studentene fikk overlevert prisene av ordfører i Haugesund kommune, Petter Steen jr. Han presenterte juryens begrunnelser og pekte på at dette er svært relevante oppgaver for den petro-maritime næringen i regionen.

Mens Sindre Bendixen drar til Bergen for å studere til master ved NHH, er Anders Vikebø, Kolbein Lunde og Jørgen Heggebø alt i jobb som ingeniører. Mirjam Vikingstad og Øystein Nilsen er i gang med kadettiden sin.