Rehabilitet i Sildajazzen

21.06.2012
Tirsdag 7. august starter den femte Rehabilitetskonferansen i Haugesund.Over 200 deltagere er allerede forhåndspåmeldt til konferansen som avholdes på Høgskolen Stord Haugesund.
Arrangementet er et samarbeid mellom Høgskolen Stord Haugesund, Stiftelsen Sildajazzen, og  Stiftelsen Folkets Gave. Utfordringen i godt rehabilitetsarbeide, ligger i følge arrangøren, å få en god kommunikasjon, mellom pasienten/ansatte, NAV, leger, sykehus, bedriften og HMS miljøet og bedriftens HR avdeling.
Dette tema blir i fokus under den to dager lange konferansen som holdes på HSH.

For uten et faglig program, kan også deltagerne blir med på egen konsert tirsdag kveld, som en oppladning til Sildajazzen. Talsmann Alf Edvin Hovda i Folkes Gave, har blant annet som målsetning med konferansen å utvikle fellesfaglig arenaer for rehabilitering, øke brukernes innflytelse på faglig tilbud,og øke forsknings aktivitet.

Årets programkomite har bestått av følgende personer:
Forbundsleder NRF,
leder, Svein Dåvøy Dekan helsefag, HSH, for Gunn Haraldseid,
Rådmann Haugesund Kommune, Odd Henry Dahle,
Festivalsjef, SILDAJAZZEN, Bjarne Dankel,
Adm.dir HSR, Jan Birger Medhaug,
Fylkesledere NRF, Hordaland, Mari Mikkelborg
Fylkesledere NRF, Rogaland, Synnøve Gudmundsen Rådsleder, Stiftelsen Folkets Gaves, Håkon Randal, leder Henry Thorsen, Alf Edvin Hovda

Se vedlegg med program under.