Reinvesterer i SYSCO

12.01.2017
SYSCO kjøper 100% av aksjene i Bicon AS, og alle aksjonærene i Bicon reinvesterer en større andel av fortjenesten i SYSCO
På slutten av fjoråret kjøpte Sysco Enfo Analytics, og med det siste oppkjøpet vil dette gjøre SYSCO til en svært slagkraftig aktør innen big data analytics, og med unik erfaring på dette området innen kraftsektoren, i følge en pressemelding fra selskapene.

Bicon er et norsk spesialistmiljø innen big data, business intelligence og datavarehusløsninger, basert på ledende og sertifisert Oracle-teknologi. Selskapet har i dag 20 ansatte og omsetter for om lag 30 millioner kroner. Oracle har blant annet kåret Bicon til "Specialized Partner of the Year" for Business Analytics i 2016, og "Business Intelligence Partner of the year" i 2014.

- Vi er i ferd med å lage et selskap med en uslåelig kombinasjon mellom SYSCOs posisjon i kraftbransjen og tunge Oracle-kompetanse, Bicons spesialistkompetanse innen big data, samt Enfo Analytics kompetanse innen algoritmer og automatisering. IT-bransjen er inne i den største omstillingen noensinne og Bicon er et av de miljøene som virkelig har investert i ny kunnskap. Til sammen blir dette den beste mulige kompetansepakken for å digitalisere kraftbransjen – sier Frank Vikingstad, adm.dir SYSCO AS.
- Vi er veldig fornøyde med å bli en del av SYSCO, sier Aaron Merry og Øyvind Larsen, gründere og hovedeierne i Bicon. Som en del av et større selskap vil vi kunne akselerere utviklingen av gode løsninger for kundene våre, og som en del av det ledende teknologimiljøet i Norge vil vi kunne utvikle kompetansen til konsulentene våre enda bedre.