Rogfast-plan på høring

03.10.2012
I dag legger Statens vegvesen ut forslaget til reguleringsplan for E39 Rogfast på offentlig høring.

Når Rogfast er ferdig får vi en ferjefri kryssing av Boknafjorden. Det blir mulig med et felles bo- og arbeidsmarked for Nord-Jæren og Haugalandet, samt at reisetiden til Bergen blir kraftig krympet.

- Å være ferdig med forslaget til reguleringsplan er en stor milepæl, sier en fornøyd prosjektleder, Tor Geir Espedal til Haugesunds Avisl.

- Reguleringsplanen er grunnlaget for finansieringsplanen, behandlingen i Stortinget og det formelle grunnlaget for selve byggingen, forteller Espedal.

Planen ligger ute til offentlig høring i perioden 4. oktober til 20. november 2012.

Les mer og se animasjonsfilm her: http://www.h-avis.no/nyheter/slik-blir-rogfast-1.7568000