Samlet 172 ansatte

17.10.2018
Vi bygger felles kultur, men er ultra-lokale på 19 ulike lokasjoner, sier Jone Tveit i Tveit Regnskap.
Tirsdag samlet Tveit Regnskap hele 172 ansatte til samling i Maritim Hall.  Hensikten med samlingen var å bygge felles kultur og løfte kompetansen i konsernet. Bedriften har 185 ansatte men blir 215 til nyttår når firmaet Vangdal Regnskap blir en del av Tveitsystemet. Tveit er nå lokalisert i 16 kommuner og har hele 4500 kunder. Samlingen i Maritime Hall er den eneste obligatoriske samlingen for alle ansatte i året og er ifølge daglig leder og eier Jone Tveit, en viktig samling for konsernet.

-Vårt hovedfokus er alltid økt lønnsomhet for våre kunder. Vi har vokst mye de siste årene og er nå lokalisert 19 steder. Vi ønsker å bygge en felles kultur, men samtidig skal vi være ultra-lokale der vi er, sier Tveit. På den måten har vi mulighet til å få tak i de rette ansatte og selvsagt kunder som verdsetter at vi kjenner markedet.

Bransje i endring

I følge Tveit står bransjen overfor store endringer; - Digitaliseringen tar over mange av de rutinemessige oppgavene, men samtidig blir det behov at en i enda større grad arbeider som rådgiver for kunden. Vi ønsker å gi kunden det aller beste beslutningsgrunnlaget ut fra datamengden vi håndterer. Tar en beslutninger på feil grunnlag kan det bli fatalt; Rådgiving innenfor Personal / HR er et eksempel på et voksende arbeidsfelt, for eksempel rådgivning innen ansettelser, tariffavtale, metodikk ved lønnsforhandlinger og annet. Områder der en kanskje ikke tidligere tenkte på oss i en rolle som rådgiver, avslutter en smilende Tveit. For uten det faglige programmet, ble dagen avsluttet med middag og underholdning på hotellet.

Bilde under: Daglig leder og eier av Tveit regnskap, Jone Tveit.