Sauda Fjordhotel konkurs

23.03.2012
.Sauda Fjordhotel er konkurs, skriver Haugesunds Avis. Det er begjært skiftesamling i Haugaland Tingrett 26.april.
 Sauda Fjord Hotel AS har meldt begjæring om konkurs., skriver avisen

Aud Hege Jørgensen Hebnes (37) er registrert som eier av selskapet som ble opprettet i 2003. Daglig leder og styreleder er Jarle Hebnes (36).

I 2009 omsatte selskapet for 10.8 millioner og gikk med et dundrende underskudd på 1.7 millioner etter skatt. Året etter, i 2010, var dette snudd til 13.667.000 i omsetning og et overskudd på 674.000 etter skatt.

Sauda Fjord Hotell ligger plassert ved Saudafjorden. Hotellet har en romkapasitet på 15 dobbeltrom, 11 enkeltrom og 9 anneks. Totalt 35 rom.

h-avis.no har gjort flere forsøk på å få kommentarer fra Hebnes om konkursen, men har ikke fått svar.

Her er hva det står om hotellet i Wikipedia:

Sauda Fjord Hotel er et gammelt herregårdshotell som ble oppført i 1914, som rekreasjonssenter for velstående. Etter omfattende restaurerings- og oppussingsarbeid fremstår hotellet i dag som en perle av de helt sjeldne. Hotellet har tre etasjer. Ved hotellet er det gode parkeringsmuligheter, også for busser. Hotellet ligger i landlige omgivelser med vakker utsikt over Saudafjorden, i Saudasjøen 4 km. fra Sauda Sentrum. Ca 10 minutters kjøring til Sauda Skisenter og andre merkede skiløyper. Hotellet er hjemsøkt av et spøkelse kalt "obersten". Dette er ifølge ansatte ved hotellet et gjenferd av en avdød oberst som tok sitt eget liv på et rom i andre etasje