Se hvem som har skiftet jobber

12.12.2019
Harald Larsen Lønning trer et trinn tilbake fra politikken og blir designer og partner i Larssen & Amaral.
En er sagt opp, en annen søker kompanjong og mange har skiftet beite denne uka..
La oss begynne med det positive; Annette Sæther er ansatt i den nyopprettede stillingen som næringssjef i Haugesund kommune.

Hun var en av totalt 16 søkere til stillingen .

Den 53-år gamle haugesunderen har blant annet jobbet ti år som mulighetsutvikler i Haugaland Vekst, før hun gikk over i stillingen som næringssjef i Tysvær på denne tiden i fjor.

Martin Fauskanger gir seg som daglig leder av Macron Norge. Fauskanger er gründeren bak Skandinaviske Sportsimport AS, som er eksklusiv distributør av sportsklesmerket Macron i Norge. 33-åringen har vært daglig leder av selskapet han var med å starte i 2009, men begynner 1. januar i en nyopprettet stilling som salgs- og markedsutvikler i reklamebyrået Tada.

Harald Larssen Lønning går fra å være fulltidspolitiker for Haugesund Høyre til tjenestedesigner og partner i Larssen & Amaral.

Han har studert industridesign på NTNU, og er nå klar for å ta utdannelsen i bruk for fullt, hvor hovedfokuset vil være på å skape intuitive kundereiser, gode brukeropplevelser og produkter – både digitalt og fysisk. Den unge, men allerede erfarne lokalpolitikeren starter i Larssen & Amaral 1. januar, 2020.

Hardtarbeidende Petter Losnegård er på jakt etter nye folk til sitt eventselskap. Som kjent slutter Sverre Vågen jr. i YesMan 1. februar for å begynne i Skanfil. Han har vært kompanjongen til  Losnegård i sju av de ti årene selskapet har eksistert.

– Jeg er på jakt etter nye folk og trenger en kompanjong. Det kan bli aktuelt å ansatte to-tre personer, sier Losnegård til Haugesunds Avis.

Geir Jakobsen, ble til manges fortvilelse ble sagt opp som daglig leder av Husnes Storsenter etter 12 års virke. Storsenteret har i mange år vært medlem i Næringsforeningen.

Vi i senterforeningen synes tapet av Geir er kjempetrist. Han har gjort en fantastisk jobb, sier Trude Hansen, leder for foreningen til avisa Kvinnheringen. Eieren av Husnes Storsenter,  Midgard-Gruppen, begrunner oppsigelsen med  behov for effektivisering og kostnadsreduksjon.