Slår sammen konkurrenter

11.06.2013
Umoe Schat-Harding og Noreq fra Kvinnherad er kjøpt opp og blir slått sammen. De gjør de til en gigant innen livredning, melder Haugesunds Avis.
Investeringsselskapet Herkules Private Equity har signert kontrakter om kjøp av Umoe Schat-Harding AS og Noreq AS. Sammen vil de to selskapene bli verdens ledende leverandør av maritimt livredningsutstyr.

De to selskapene som har hovedkontor i Rosendal og på Husnes, har fram til nå vært konkurrenter. Nå blir de slått sammen.

For 2013 forventer selskapene en samlet omsetning på rundt NOK 1,2 milliarder.

– Schat-Harding og Noreq utfyller hverandre på en svært god måte. Når vi nå forener den samlede kompetansen og leveringskraften i de to selskapene, skal kundene våre bli enda tryggere på utstyrsleveranser, service og kostnadsnivå, uttaler Styrk Bekkenes, administrerende direktør i Noreq og største investor etter Herkules.

– Med Herkules som ny kapitalsterk hovedeier vil vi kunne videreføre vår produktutvikling og vokse inn i nye markeder ut fra vår ledende posisjon i Nordsjøen, sier Geir Arne Veglo administrerende direktør i Umoe Schat-Harding Equipment.