Stangeland blir pensjonist

14.11.2008
Bjørn Stangeland har hatt sin siste dag som regiondirektør i NHO Rogaland. En kraft i det vestnorske industrimiljøet går inn i pensjonisttilværelsen.

Stangeland kom til NHO Rogaland fra konsernsjefstillingen i Block Watne i 1990.
I løpet av sin tid i Block Watne deltok Stangeland i åtte år som tillitsmann i hovedstyret i Norges Industriforbund, hvorav de siste årene som medlem av Industriforbundets Arbeidsutvalg.

Det var i denne perioden NHO ble besluttet etablert som en fellessammenslutning mellom Norges Industriforbund (NI), Norges Håndtverkerforbund (NH) og Norsk Arbeidsgiverforening (N.A.F.). Stangeland ble valgt inn i NHOs regionstyre som viseformann og delegert til NHOs generalforsamling og hovedstyre, men trakk seg fra disse vervene som en konsekvens av at han ble ansatt som regiondirektør ved NHO Rogaland.