Stavanger-Bergen på 2 timer

07.09.2020
Hvordan posisjonerer Vestlandet seg for denne fremtiden, som snart er der?
Hvordan endrer Vestlandet seg når vi kan kjøre Bergen-Stavanger på 2 timer? Hvilke effekter får det for næringsliv og bosetting?

Hvordan kan Vestlandet bli en magnet på kompetent arbeidskraft og ny næringsutvikling?

Disse spørsmålene stiller arrangørene i forkant konferansen: Det nye Vestlandet.

Sammen med Næringsforeningen i Stavanger, Stord Næringsråd, Bergen Næringsråd, Rogfast AS og Hordfast AS, inviterer Næringsforeningen Haugalandet til konferanse tirsdag 13. oktober på Scandic Flesland.

Det nye Vestlandet

I slutten av dette tiåret kan vi kjøre Stavanger-Bergen på 2 timer. Arbeidet med Rogfast er allerede i gang med forventet åpning i 2029-2030. Hordfast ligger inne for oppstart i 2023-2024 og kan blir ferdig til samme tid.

Dette skaper trolig et helt nytt Vestland med nye strukturer og samarbeidsformer. Vi får ny mobilitet, ny vekst og nye bo- og arbeidsmarkeder.

Hvordan posisjonerer Vestlandet seg for denne fremtiden, som snart er der? Hvordan skal vi forberede oss for å få best mulig effekt av endringene? Dette blir noen av temaene på denne konferansen.

Du kan melde deg på til konferansen her