Stor Amerika-fest i Åkrehamn

02.08.2011
Karmøy Vest Rotary spinner videre på relasjonen Karmøy/Amerika og inviterer til stor Amerikafest i Åkrehamn fredag 5. august.

Fiskeridagene 2010 ble en stor suksess og opplevelse for både nordmenn og ikke minst våre norskamerikanere som var hjemme i Norge. Sig Hansen og Tor Tollesen deltok med åpning og foredrag, for ikke å glemme teateroppsettingen ”Havet har meg” der Scenekraft hadde fått med seg mye av historien fra nordmenn som reiste til New Bedford og Seattle.

Karmøy Vest Rotary klubb ønsker å bidra vedrørende den flotte Karmøy – Amerika historien ved å lage til en Amerikafest fredag 5. august kl 18 – 21 på Blå kors lokale i Åkrehamn. Det er fullt hus med 260 personer fra USA og Norge i skjønn forening. Hele 40 personer kommer fra Sons of Norway avd. Haugaland, mange fra USA og selvsagt en del Karmøybuer som tidligere har reist og arbeidet i USA.

Vi har også gleden av å meddele at USA sin Ambassadør i Norge Barry B. White kommer til festen sammen med Norges Consul i Seattle Kim Nesselquist.
Ordfører Kjell Arvid Svendsen tar imot Ambassadøren på Rådhuset og det er satt opp et program med omvisning på ettermiddagen før Amerikafesten starter.

Rotaryklubben ønsker med denne Amerikafesten, å lage en sosial festlighet der deltagerne skal få tid til å snakke med hverandre. Videre blir det middag og underholdning med artister som er kjent både lokalt og blant nordmenn i USA.
Konferansier Lasse Pedersen, Voice of Joy, Synnøve Aanensen og Solfrid Brekkå og Hans Petter Tangen.

Karmøy Vest Rotary Klubb ønsker å bygge vennskap og fellesskap med de som dro fra Karmøy og Haugalandet til USA. Vi ønsker å ta vare på denne historien og videreutvikle vennskap mellom nordmenn i Norge og USA, skriver komiteleder Per Inge Eriksen.