Støtter opp om TV-aksjonen

10.09.2010
Næringsforeningen støtter opp om årets TV-aksjon og gir 10.000 kroner til Flyktningehjelpen.
-Vi må vise solidaritet med dem som lider, sier HN-direktør Egil Severeide som sitter i fylkeskomiteen for årets innsamlingsaksjon.

Sammen med fylkesaksjonsleder Anne Dorthe Sunde oppfordrer han bedrifter i nordfylket til å bli med i næringslivsstafetten som skal arrangeres for å skaffe penger til Flyktningehjelpen under TV-aksjonen 24. oktober.

- Vi har oppfordret våre medlemsorganisasjoner til å utfordre bedriftene sine og bli med i stafetten. Det er ikke beløpene som betyr mest, men at vi bryr oss, sier Severeide.

Årets TV-aksjon skal gå til å hjelpe dem som har alle odds mot seg. Om lag 43 millioner mennesker er i dag på flukt på grunn av krig og konflikt. Halvparten er barn og ungdom. Pengene fra årets aksjon skal gå til hjelp og beskyttelse for mennesker på flukt.

Et menneske på flukt trenger de mest elementære ting for å overleve. Mat, vann, et sted å sove. Men det er også viktig å bidra med annen type hjelp. Skolegang til barna, juridisk hjelp og at noen taler deres sak; i hjemlandet og internasjonalt. Flyktninghjelpen gjør alle disse tingene.

Les mer om hvordan du skal gi og utfordre: