Strålende evaluering av Haugalands-konferansen

03.05.2010
Evalueringen av årets Haugalandskonferanse viser toppscore både når det gjelder valg av tema og innfridde forventninger til konferansen. Professor Sjur Dagestad fikk høyest score av foredragsholderne, tett fulgt av svenske Putte Svensson.

Om lag halvparten av de 362 deltakerne på årets konferanse svarte på evalueringsskjemaet. Her er noen av konklusjonene:
• 99,3 prosent av deltakerne svarer meget bra eller bra på spørsmålet om hva de synes om valg av tema på årets konferanse.
• 97 prosent av deltakerne svarer meget bra eller bra på spørsmålet om forventningene til dagen ble innfridd.
• 94,6 prosent av deltakerne svarer meget bra eller bra på spørsmålet om de fornøyd med forhåndsinformasjonen om konferansen.
• 93.5 prosent av deltakerne svarer meget bra eller bra på spørsmålet om hva de synes om ordningen med stands/utstillingsplasser på konferansen.
• 9 av 10 deltakere kan tenke seg å delta på neste års konferanse
• 22 % av deltakerne som svarte hadde ikke vært på Haugalandskonferansen tidligere.

Av foredragsholderne var det oppfinneren, tusenkunstneren og professoren fra Hedmark, Sjur Dagestad, som begeistret flest. Hele 95 prosent av deltakerne gav karakteren ”meget bra” på hans foredrag om innovasjon og nytenkning.
Putte Svensson, mannen som forvandlet lille Hultfred til Sveriges Rock City, klarte også å fenge forsamlingen. 88,4 prosent syntes hans opptreden var ”meget bra”.
Ellers svarte 95 prosent av deltakerne at de var meget bra eller bra fornøyd med den lokale seksjonen ”Haugalandet 2020”.
- Dette er ”all time high ”. Det skal noe til for å toppe denne scoren, sier adm.dir. Egil Severeide i HN. Haugalandskonferansen er blitt en klassiker, som ”alle” må være med på. Men forventningene er høye, og vi må virkelig legge oss i selen for å klare å matche årets konferanse i 2011. Interessen er stor, over 70 personer har allerede forhåndspåmeldt seg til Haugalandskonferansen neste år, sier HN-direktøren, som også vil gi honnør til årets møteleder, Marit Synnøve Vea.
- Vi hadde ingen egen evauleringsbolk på møteledelse, men vi har fått mange tilbakemeldinger på at Marit Synnøve gjorde en strålende jobb med å binde denne konferansen sammen.

Professor Sjur Dagestads åpningsforedrag ”Når hodet er fullt av gamle tanker” slo virkelig an blant publikum på Haugalandskonferansen.