Suksesstrener til Haugalandskonferansen

06.01.2012
Landslagstrener Thorir Hergeirsson kommer til årets Haugalandskonferanse for å snakke om hemmeligheten bak den formidable suksessen til vårt kvinnelandslag i håndball.

- Hergeirsson skal snakke om hvordan man kan utvikle en vinnerkultur. Temaet for årets Haugalandskonferanse er "Kunsten å lede" og vi tror Hergeirssons ideer og erfaringer vil kunne overføres til næringslivet, og passe veldig godt inn i dette konseptet, sier adm.dir. Egil Severeide i Haugesundregionens Næringsforening.

Islendingen kommer fra VM-gull i Brasil i forrige måned og er under konferansen 2. mars midt i forberedelsene til sommer-OL i London. De norske håndballjentene har maktet å holde seg i verdenstoppen gjennom mange år, og Hergeirsson har gjennom lang tid vært med i dette apparatet. Nå er han sjef, og vil fortelle oss om hvordan det er mulig å utvikle og bevare en så ekstrem vinnerkultur som kvinnelandslaget besitter.

Programmet for årets Haugalandskonferanse nærmer seg fullføring og blir offentliggjort i sin helhet om kort tid. Fra før er det kjent at resultatene av en stor, regional lederundersøkelse skal presenteres på årets konferanse og at bl.a. Kaizer-sjef Jan Ove Ottesen og en av Norges mektigste næringslivsleder, Johan B. Andresen, kommer.

Konferansen har vært utsolgt de siste årene og forhåndspåmeldingen i år er svært stort. Prosjektleder Bernt Jæger sier at Næringsforeningen nå jobber med alternative løsninger for å gi flest mulig anledning til å delta på årets store happening for næringslivsledere og politikere.

Her er smakebiter fra programmet, med påmeldingslink.