Sysco ble Årets bedrift

04.03.2012
Sysco gikk seirende ut av kampen med Omega og Gasnor om å bli kåret til Årets bedrift under kveldsarrangementet på Haugalandskonferansen.
Juryen begrunner tildelingen slik:

«Årets bedrift er en ener på sitt område og framstår som en god representant og ambassadør for regionen. Gjennom systematisk arbeid og kreative prosesser har bedriften vunnet seg ry langt utenfor regionens grenser. Den framstår som en eksponent for regional ekspansjon og ambisjoner og som et eksempel til etterfølgelse for bedrifter i alle næringer.

Trass sin unge alder har bedriften klart å etablere en attraktiv merkevare gjennom målbevisst arbeid og profesjonell styring. Vinneren har vært en foregangsbedrift i å hente inn komplementær kompetanse til styrerommet. Den har evnet å vokse sterkt og likevel ha en god inntjening.

En u-haugalandsk holdning til lokale og nasjonale media og relasjonsbyggende nettverk har bidratt til å sette bedriften og regionen på Norges-kartet. I all sin tilnærming framstår vinneren som en dristig, uredd og ambisiøs bedrift med en typisk vinnerkultur, som det skal bli spennende å følge i framtiden.»

Sysco ble etablert i 2004 av Frank Vikingstad og har snaut 60 ansatte. Selskapet er blitt et kompetansehus innen energi-IT og databaser og har etablert seg i både Stavanger og Bergen. Sysco omsatte i 2011 for 75 millioner og resultatet ble på knapt 10 millioner.