Tage Båtsvik ny høgskoledirektør

14.04.2011
Høgskolestyret i HSH tilsatte i dag Tage Båtsvik (40) som ny høgskoledirektør i Høgskolen Stord/Haugesund. Han arbeider i dag som underdirektør i Kommunaldepartementet.

Han er utdannet fra Universitetet i Bergen med hovedfag i sammenliknende politikk. Han har tidligere arbeidet flere år i Asplan Viak. 40-åringen er født og oppvokst på Stord, men har bodd de siste 11 årene på Østlandet.

Båtsvik starter i jobben 1. august, og etterfølger Rune Jørgensen som har vært høgskoledirektør i 14 år i HSH.

Høgskolestyret tilsatte også dekan Gunn Haraldseid til en ny åremålsperiode på fire år som dekan for avdeling for helsefag.

Høgskolestyret hadde også saken Institusjonssamarbeid på Vestlandet til drøfting i dag. Forsker Svein Kyvik fra NIFU som har skrevet rapporten ”Høgskolen Stord/Haugesund - fusjon, fisjon eller status quo?” møtte styret og svarte på spørsmål knyttet til rapporten. Denne saken skal opp som egen sak på styreseminaret 5. mai på Stord.

Høgskolestyret ble også orientert om at Hordaland Fylkeskommune har oppnevnt Jacob Bjelland som fast eksternt styremedlem for den neste styreperioden. Varamedlem blir Hege Økland. Rogaland Fylkeskommune har oppnevnt Svein Birger Thaule som fast styremedlem, og Borgny Eidesvik som varamedlem for neste styreperiode med start 1. august 2011, skriver HSH på sine nettsider.