To nye "storfisker" til HN

27.08.2010
Medlemstilgangen til HN øker stadig. Denne uka valgte to nye, store aktører å bli med på laget, Apply Group og Deep Well.

Dette er bedrifter som er med på å gi Næringsforeningen økt tyngde og som vil bidra i vårt nettverk av bedrifter i regionen, sier adm.dir. Egil Severeide.

Apply Group med bømlingen Per Bjørn Habbestad som konsernsjef omsetter for 2,7 milliarder og har rundt 2000 ansatte – hvorav over 900 innen ingeniørfag og prosjektledelse. Det er et industrikonsern med spisskompetanse innenfor fem forretningsområder:

■MMO & EPCI – som frontes av Apply Sørco
■Living Quarters & Assembly – som frontes av Apply Leirvik
■Systems & Products – som frontes av Apply Oil & Gas
■Solutions & Services – som frontes av Apply TB
■Subsea – som frontes av Nemo Engineering

Apply har avdelinger både i Stavanger, Stord og Haugesund og består av følgende selskaper; Apply Sørco, Apply Capnor, Apply Leirvik, Apply Leirvik Emtunga, Apply Leirvik Reanco, Apply TB, Apply Oil & Gas, Nemo Engineering, Haatech samt en rekke internasjonale datterselskaper.

Hovedkontoret ligger i Stavanger.

DeepWell er et brønnintervensjonsselskap med hovedkontor på Husøy på Karmøy og med over 100 ansatte.

Selskapet har spesialert seg på høyteknologisk wire-line service, og bl.a. inngått en epokegjørende kontrakt med Statoil på Statfjord, Sleipner og Snorre-feltet.

Selskapet, som ble startet i 2004 av en gruppe innovative krefter som så behovet for neste generasjons utstyr i en tradisjoell og konservativ nisje i oljeindustrien, ledes av Martha Kold Bakkevig.