Trenger hjelp etter ferje-kutt

13.06.2012
Simon Næsse (A) har gitt opp kampen om å redde Skudenes-ferja. Nå vil han at fylkeskommunen skal hjelpe Sør-Karmøy i etterkant.
Simon Næsse (Ap) fra Karmøy vil at Rogaland fylkeskommune skal ta et initiativ for å motvirke skadevirkningene for Skudeneshavn og Sør-Karmøy når Skudenesferja forsvinner neste år.

-Fylket som regional aktør har virkemidler som kan brukes i en slik forbindelse, sier Næsse til Haugesunds Avis.

Han anslår slaget om ferja som tapt og minner om at også Karmøy-ordfører Aase Simonsen har vært tydelig om dette.

Simon Næsse tar forslaget om et initiativ fra fylkeskommunens side opp i fylkesutvalget, som har planlagt et ekstraordinært møte i tilknytning til sommertinget i Haugesund.

-Bør vi for eksempel se på transport av turister fra sørfylket? spør Næsse.

Gruppeleder for Høyre, Sveinung Stensland, var ikke kjent med initiativet fra Næsse, men sier han vil se positivt på innspillet.