Trenger ikke budsjetter …

17.01.2019
Miles etablerer seg på Haugalandet. Thomas Bærheim og Lene Andrea Knutsen jakter nå på dyktige fagfolk i vår region,
Hos Miles heter daglig leder «daglig tjener». Nå etablerer de seg her.
IT- konsulentselskapet Miles har fått mye oppmerksomhet i Norge med sin tillitsbaserte ledelsesfilosofi. Firmaet ble startet i Bergen 2005 av «konserntjener» Tom Georg Olsen og tre andre gründere. De har også kontor i Oslo (2005) og Stavanger hvor de etablerte seg i 2011. I Miles er det ingen budsjetter eller gitte måltall. Alt er basert på tillitt og troen på at den ansatte tar ansvar og gjør veivalg som er til det beste for firmaet. Det sosiale fremheves som like viktig som det faglige på arbeidsplassen. Dette gjenspeiler verdiene «Faglig Autoritet og Varme» Oppskriften har i høyeste grad betalt seg, for Miles har i dag 180 ansatte som jobber med utvikling, brukerinteraksjon, prosjektledelse, forretningsrådgivning med mer.

Thomas Bærheim er «daglig tjener» i Stavanger, og har sammen med Lene Andrea Knutsen som er leder for salgs- og forretningsutvikling, startet jakten på de beste hodene på Haugalandet.

– Miles økte omsetningen med 60 % fra 2017 til 2018, og er 28 ansatte i Stavanger. Her har de kunder inne ulike bransjer, eks.vis Norled, Storebrand (tidl Skagenfondene), Altus Intervention, Kverneland Group, NORCE (tidligere IRIS) og SR-Bank for å nevne noen. Vi tror vi kan ha gode synergier av etablere oss på Haugalandet i tillegg, sier Bærheim.  Først må vi få tak i de beste folkene, så skal vi finne sentrumsnære lokaler i etterkant. At Miles ønsker sentrumsnære lokaler er ingen tilfeldighet; - Vi ønsker å bygge en sterk kultur, og inviterer våre ansatte med på turer og sosiale samlinger. Da er det viktig at vi har nærhet til kulturtilbud, restauranter og barer i kort avstand fra kontoret. En stor del av våre ansatte er utleid på oppdrag store deler av året, da er det ekstra viktig at vi er gode på å bygge felles kultur, fortsetter Bærheim.

I samarbeid med Human jakter nå Lene Andrea Knutsen på dyktige fagfolk i vår region, og regner med å ha de første på plass i løpet av våren. Miles har fra før kontorer i Bergen, Oslo, Stavanger, Mumbai, Johannesburg og Vilnius.