Trimmer utrente sjøfolk

03.04.2012
Selskapet Touch Systems har utviklet en digital treningsinstruktør som skal få fart på utrente sjøfolk. Løsningen baserer seg på et system som allerede er innført i 20 av landets helsestudioer.
Testingen er allerede i gang på rederiet Oddfjell`s skip Bow Faith, og den unge grunderen  Tor Ivar Våge, har stor tro på fremtiden. Den internasjonale sportskomiteen for sjøfolk har sett utfordringene som er knyttet til at sjøfolk er i stadig dårligere form. Derfor utlyste de i samarbeid med sjøfartsdirektoratet et anbud til et program som har til hensikt å få foreningens 1,2 millioner medlemmer i bedre form. Touch systems stakk av med seieren i denne anbudsrunden, og er nå i en posisjon som etter testing, kan være attraktiv for hele verdensflåten. Fakta: Selskapet holder til i Ressurssenteret på Karmøy Rettigheter til programvare eies av Tor Ivar Våge i et personlig foretak. Touch Systems AS eies  av: Tor Ivar Våge 55 % Roy Endresen 35 % Rogaland Ressurssenter 10%  Les også : http://www.karmoynytt.no/2012/03/22/kan-bli-rik-pa-a-trimme-sjofolk/